ŠKOLA PROGRAMIRANJA
ProgBlox Set - primjeri
1. Primjer 8 - Igra reakcije6. Primjer 3 - Vozilo prati svijetlo
2. Primjer 9 - Viljuškar na robotskom vozilu7. Primjer 4 - Vozilo s odbojnicima - napredni primjer
3. Primjer 1 - Rampa - 1 granično tipkalo8. Primjer 5 - Vozilo - Car set - dopunjeni primjer 15 (1)
4. Primjer 2 - Rampa - 2 granična tipkala9. Primjer 6 - Vozilo - Car set - dopunjeni primjer 15 (2)
5. Rampa - spremljeni program iz primjera 210. Primjer 7 - Vozilo - Car set - dopunjeni primjer 16 (1)

Primjer 8 - Igra reakcije
Prim_HR_08.jpg
Zelena i crvena led dioda se pali slučajnim odabirom. Cilj je upaliti drugu LED diodu iste boje. Potrebno je pritisnuti tipkalo pored upaljene led diode za vrijeme kada led dioda svijetli.

Primjer 9 - Viljuškar na robotskom vozilu
Dodali smo viljuškar na robotsko vozilo. Osnovne funkcije se mogu vidjeti iz video primjera. Upravljanje vozilom je ostalo isto.

Primjer 1 - Rampa - 1 granično tipkalo
Prim_HR_01.jpg
Za početak je potrebno upaliti LED svjetla ( crveno i zeleno ). 1. Prekidom signala ( foto senzor ) na žutom ulazu, gasi se crveno LED svijetlo i pokreće se motor koji podiže rampu. 2. Ako crveni ulaz ( tipkalo pritisnuto ) ima signal i žuti ulaz ( foto senzor ) ima signal, pričekaj dvije sekunde, pokreni motor u suprotnom smijeru i spuštaj rampu dvije sekunde. Zaustavi motor i upali crveno LED svjetlo. 3. Ako crveni ulaz ( tipkalo pritisnuto ) ima signal zaustavi motor.

Primjer 2 - Rampa - 2 granična tipkala
Prim_HR_02.jpg
Za početak je potrebno upaliti LED svjetla ( crveno i zeleno ). 1. Prekidom signala ( foto senzor ) na žutom ulazu, gasi se crveno LED svijetlo i pokreće se motor koji podiže rampu. 2. Ako crveni ulaz ( tipkalo pritisnuto ) ima signal i žuti ulaz ( foto senzor ) ima signal, zaustavi motor, pričekaj dvije sekunde, pokreni motor u suprotnom smijeru, pričekaj ( spuštaj rampu ) dvije sekunde i upali crveno LED svjetlo. 3. Ako plavi ulaz ( tipkalo pritisnuto ) i žuti ulaz ( foto senzor ) imaju signal, zaustavi motor.

Rampa - spremljeni program iz primjera 2
Spremljeni program pokrenite putem RUN gumba na kontrolnom modulu. Uključite napajanje modula i kratko pritisnite RUN gumb ( dok ne zasvjetli LED dioda ).

Primjer 3 - Vozilo prati svijetlo
Prim_HR_03.jpg
Za ovu vježbu koristimo dva fotosenzora spojena na crveni i zeleni ulaz kontrolnog modula. Motori na vozilu su spojeni na crveni i zeleni izlaz kontrolnog modula. Logika je vrlo jednostavna. Svijetlo uvijek dolazi sa lijeve ili desne strane vozila. Zato kod pojedinačne detekcije svijetla vozilo skreće u lijevu ili desnu stranu. Kad oba senzora detektiraju signal, vozilo se kreće prema naprijed.

Primjer 4 - Vozilo s odbojnicima - napredni primjer
Prim_HR_04.jpg
Sastavljeni model vozila iz novog seta s odbojnicima. Program identičan kao i za vozilo iz Car seta ( primjer 16 ), ali dopunjen potprogramom za situaciju kada su obe strane odbojnika pritisnute ( okreni kružno u desnu stranu ).

Primjer 5 - Vozilo - Car set - dopunjeni primjer 15 (1)
Prim_HR_15-1.jpg
Dodali smo Primjeru 15 iz Car seta potprogram za situaciju kada je odbojnik direktno pritisnut. Kada su obje strane pritisnute ( crvena i zelena ) vozilo se treba okrenuti u desnu stranu.

Primjer 6 - Vozilo - Car set - dopunjeni primjer 15 (2)
Prim_HR_15-2.jpg
Dodali smo Primjeru 15 iz Car seta potprogram za situaciju kada je odbojnik direktno pritisnut. Kada su obje strane pritisnute ( crvena i zelena ) vozilo odlučuje dali će skrenuti u lijevu ili desnu stranu ( random ).

Primjer 7 - Vozilo - Car set - dopunjeni primjer 16 (1)
Prim_HR_16-1.jpg
Dodali smo Primjeru 16 iz Car seta potprogram za situaciju kada je odbojnik direktno pritisnut. Kada su obje strane pritisnute ( crvena i zelena ) vozilo se treba okrenuti u desnu stranu.